Hiihtokeskusalan työehtosopimus 1.11.2019-31.10.2021

Hiihtokeskusalan työehtosopimuksessa sovitaan työnteon vähimmäisehdot, kuten palkat, työaikalisät, työajat ja lomat. Sopimuksen solmivat työntekijöiden PAM ja työnantajien Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa ry.

Työehtosopimusta sovelletaan hiihtokeskusalalla toimivien yritysten palveluksessa oleviin työaikalain alaisiin toimihenkilöihin ja työntekijöihin. Työehtosopimuksella sovitut ehdot ovat minimiehtoja, joita työnantajan tulee vähintään noudattaa kaikkiin työntekijöihinsä.

HUOM! Koronaepidemian aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi PAM on yhdessä työnantajaliittojen kanssa sopinut määräaikaisista muutoksista työehtosopimuksen määräyksiin. Ne astuivat voimaan 20.3. Muutokset koskivat lomautusilmoitusajan lyhenemistä, yhteistoimintalain määräajoista poikkeamista, sairauspoissaoloista ilmoittamista sekä oikeutta alle 10-vuotiaan sairaan lapsen hoitoon. Kaikki määräaikaiset muutokset löydät täältä: Työehtosopimuksiin koronaepidemian vuoksi tehdyt muutokset.